Sluit dit zoekvak.

Jaaroverzicht 2014, alle bestemmingen op een rij

Het jaar loopt z’n einde, tijd om 2014 eens onder de loep te nemen, tijd voor een jaaroverzicht 2014.

Waar ben ik niet geweest?

Dat ziet er misschien uit als een rare vraag, aangezien er meer plekken zijn waar ik niet – of liever gezegd nooit – ben geweest in 2014, maar als ik even terugkijk naar mijn post van begin dit jaar waarin ik mijn verwachtingen over het verse reisjaar 2014 uitspreek, dan kan ik concluderen dat voorspelling slechts voorspellingen zijn….

• Turkije: Ik was er klaar voor. Wintersport Erciyes echter niet, door gebrek aan sneeuw werd de trip 2x geannuleerd.
  • Spanje: Sitges/Barcelona, hoewel ik in 2013 enorm genoot van beide plaatsen besloot ik in 2014 niet nog een keer mijn lief achterna te reizen, die daar voor een congres resideerde.
  • Korea: nog immer een work in progress – postponed tot nader order
  • Rusland: Kamchatka; mijn Franse vriendinnetje en ik zagen het helemaal zitten, beren spotten in Kamchatka. Helaas, kon zij alleen in de maand juli reizen – navraag leerde dat dat een zeer slecht seizoen is om deze knuffels waar te kunnen nemen.
  • Bhutan: Hiervan had ik niet concreet het idee, dat ik dit land zou bereizen, maar een mens mag dromen, niet waar?
  • Verder ontving ik in het laatste kwartaal van het jaar de uitnodiging naar Abu Dhabi te gaan, kort voor vertrek werden hiervoor de plannen gewijzigd, waarschijnlijk vertrek ik in 2015 alsnog naar dit Emiraat.

Waar hing ik dan wel uit? Mijn jaaroverzicht 2014

Goed, er waren een hoop plekken waar ik uiteindelijk niet heen ging, maar nu begint het jaaroverzicht 2014 pas echt. Dit deed ik het afgelopen jaar op het gebied van reizen.

Jaaroverzicht 2014: Januari

Dagje Brussel vanuit Dolce LaHulpe @ Little Delirium Café

01/01/2014 De eerste hotelnachten zijn een feit! Een paar dagen met mijn lief, relaxen in Dolce LaHulpe, met een bezoek aan Brussel & Antwerpen.
Curaçao

Orlando Cuales van Mi 95 FM – De man die me in vijf minuten met mijn heupen liet swingenKuoni/Tenzing Travel lanceert haar concept Culinair Curaçao, ik ga mee om verslag te doen.

Jaaroverzicht 2014: Mei

Dubai
Een avond in de zandbak van Dubai met Platinum Heritage Luxery Tours & Safaris

In Dubai bezoek ik de Arabian Travel Market – Vakantiebeurs van het Midden-Oosten – en doe wat sightseeing on the side

Met kleine meid @ Belgisch Stripcentrum te Brussel

Vriendlief zit voor een training in Brussel, kleine meid en ik maken samen de stad onveilig

Leuven
Nichtenweekend! Cheers @ Martin’s Klooster Hotel Leuven

Om een lang verhaal kort te maken, ik run samen met mijn nichtje een hobby catering bedrijfje, onze minimale winst, verbrasten we tijdens twee dagen Leuven.

Jaaroverzicht 2014: Juni

Met roomie Daphne – TravelOclock – @ The Hotel Brussels

Ter gelegenheid van het feit dat ik de 100e contributor ben bij Verkeersbureau.info, mocht ik met een aantal andere bloggers, een nachtje mee naar Brussel.
Alles over The Hotel, kun je hier teruglezen

Parijs
Frisse juni avond op de tweede verdieping van de Eiffel Toren

De dag na Brussel, verruilde ik mijn heerlijke kamer in The Hotel, voor een eenvoudige Novotel kamer in de banlieue van de lichtstad, Parijs.
Wil je net als ik slim de stad bekijken, spiek dan even hier

Jaaroverzicht 2014: Juli

Benidorm
Watch out, here we come. Met Dominique op de waterscooter – fotocredits Marcel Baltus

En of Benidorm leuk is!

Maleisie
Happy three @ Cameron Highlands Malaysia

De resterende tijd van de maand juli, maakte ik met mijn lief en kleine meid een roadtrip door Maleisië, vooraf gegaan door een meerdaags verblijf in wonderful Singapore.

Jaaroverzicht 2014: September

Sicilië
Margreeth – Alitalia – & ik werden uitgenodigd voor een luxe tochtje langs de kust van Cefalù

Sicilië kon volgens Alitalia wel wat aandacht gebruiken, het artikel verscheen in reisvakblad TravelPro

Taiwan
Fietsen @ Sun Moon Lake Taiwan

China Airlines, nam mij en een groep touroperators mee naar Taiwan, waar een klein eiland groot in kan zijn.

Jaaroverzicht 2014: Oktober

Litouwen
Nog eens op de pendalen, dit keer @ Vilnius Litouwen

De inauguratievlucht van AirBaltic, bracht me een paar dagen naar Veelzijdig Vilnius.

Jaaroverzicht 2014: November

Disneyland Parijs
Yee-haw @ Buffalo Bill’s Wild West Show

Het een na laatste tripje van 2014 ging naar Disneyland Parijs en mocht niet alleen de beide parken bezoeken met mijn VIP FastPass. Ook mocht ik aanschuiven bij Buffalo Bill’s Wild West Show, had ik lunch met Disneyfiguren in Mickey’s café en had de beste plek om Disney dreams of Christmas te bewonderen. Disneyland Parijs in kerstsfeer is een aanrader!

Jaaroverzicht 2014: December

Wengen Zwitserland
Mooi afsluiter van een intensief reisjaar @ Wengen Zwitserland

Tweede kerstdag, net voor de chaos op de Duitse Autobahn, teruggekeerd van een paar heerlijke dagen in Wengen, Zwitserland. En zo trots als een pauw op onze kleine meid (net 4 geworden) die haar eerste ski-avontuur beleefde.

Dit was het, mijn jaaroverzicht 2014. Het was een goed jaar, maar fijne reizen. Sommigen prima georganiseerd, anderen kan ik nog een boek over vol schrijven – over wat er allemaal misging, wel te verstaan -. Ik genoot van onbekende plekken en trok graag terug naar mijn geliefde België om er nieuwe dingen te ontdekken.

Benieuwd wat het nieuwe jaar mij en jullie zal gaan brengen. Hopelijk zien we elkaar ergens in Nederland, of beter nog over onze landsgrenzen voor een mooi reisavontuur.

Hoe was jouw reisjaar?

Onderwerpen

Meer reisinspiratie

Geef jouw reactie

8 reacties

1. Geweldig reisjaar Eva, dat pakt inderdaad niemand je meer af…! Wat leuk dat je ook een cateringbedrijf hebt met je nicht, dat wist ik niet! Ik wens je een mooi 2015 en hopelijk tot snel (Vakantiebeurs?)

2. Wat een mooi reisjaar en leuk dat ik er ook een klein rolletje in heb mogen spelen! Tot snel!

1. Hey Benidorm babe, vond het ook echt super dat je deel uitmaakte van mijn toffe reisjaar. CU in Utrecht.

3. Ik dacht even dat je een tikfout had gemaakt, maar wat een leuke insteek om nog te refereren naar je begin van het jaar plannen. Ook al is niet alles gelukt toch een heel mooi jaar!

1. Hoi Tikva, het was zeker een goed jaar, niets mis mee. En leuk jouw tijdens onze reis naar Brussel te hebben leren kennen.

4. Grappig om te lezen dat jouw voorspellingen ook niet allemaal zijn uitgekomen. Ik heb ook mijn eerdere blog erbij gepakt van dit jaar en kon nu concluderen dat bijna niets ervan waarheid is geworden of juist anders is gelopen. Maar dat is juist misschien het leuke. Leuk om je dit jaar weer een aantal keer her en der gezien te hebben. Tot op de Vakantiebeurs en ik wens je een mooi reisjaar voor 2015!